29.8.2023

מעיין פופלבסקי


מעיין פופלבסקי
Maayan Poplavsky

28.8.2023

טיפטיפ וטיפטיפון, אני מתנצלת


וידוי מהעבר. נובמבר 2016. 
מכתב בעקבות ווטסאפ ששלחתי ל... אפשר להבין מההקשר. 

שישי בצהריים זה בדיוק הזמן הנכון לשלוח אליו ווטסאפ. הייתי נסערת מספיק כדי שלא יהיה אכפת לי להתפרץ לדלת פתוחה. מה זה חשוב שלא מכירים. 
מה זה משנה שלא אחתום בשמי. עוד לפני עידן ה Truecaller ועם אישיות דינמיט (שהיא האחות הפרועה של אישיות דינמית, עיין ערך אני ואני) מה לי ולנימוס, אני יורה את כל הארטילריה שלי כאן ועכשיו:
"ישירות וחוסר טאקט לפניך״, אני מתריעה. 
טוב, היא כותבת טור שבועי עם עולם דימויים מהפנט (יש רק אחת כזאת) והשבוע היא כתבה בטור שלה כמה קשה לה לחייך לשתי בנותיו, אותו חיוך שבא בטבעיות לבתה שלה. ובמקום לראות את ההצהרה שלה כאמת מזוקקת (כואבת ואמיתית ורצופת נסיבות) בחרתי לקרוא אותה כאימא חורגת ומכשפה על עקבים. 
ולא יכולתי לשתוק כשהעליתי בדימיוני תמונה של ילדה עצובה שלא מחייכים אליה, ילדה שמתחשבנים איתה על פעולה שאמורה להיות אוטומטית. ילדה שמרגישה זרה במקום שאבא שלה נמצא בו עם אישה אחרת שהיא לא אימא שלה. סיפור אישי כואב פגש אותי לרגע במשפט ההוא שלה. והנה יש שתי ילדות כאלה, זה כואב פעמיים. אבא שלהן, הגבר של האישה הזאת, הוא אמן של פירוק והרכבת סיטואציות בזום-אין, וכותב קומי לשעבר בפריים טיים. זה כמו אצלי בסלון, מה ההבדל? גם אני יכולה להיות אצלו בווטסאפ (מקסימום הוא יחסום). אז סימסתי לו, ידעתי שהיא תדע מזה, שהוא יגלה לה, אז שיתמודדו. המשכתי:  ״לכל שבוע יש את הבגידה השבועית שלו ביחסים. כמה כוח סבל צריך כדי לשמור על שפיות או אפילו לשחק בלהיות נורמלי ואיזה עונש זה לקרוא את רגליים-ארוכות-פנים-לא-משהו כאבא (במשמורת חסרה. כן, דווקא בגלל זה). ואחרי כל טור מהסוג הדוקר הזה אתה צריך להגיד לעצמך שזאת האישה שלך, שאותה אתה אוהב, זאת מי שעזבת למענה והיא למענך. ומהצד אני תוהה איך זה שאתה לא בהתמוטטות עצבים ומפרכס את עצמך לדעת בכל יום שישי מהמשחק הכפול הזה בעיתון של המדינה, מלהיות סניגור של בוגדנית סדרתית שלא נאמנה אפילו לעצמה ומעניין אם זה עובר לך בראש או שמא הסינוור ממנה מסביר הכל״. 

בום. 

חתמתי באות הראשונה של שמי וכתבתי לסיום שמבלי להיות רשמיים, במאזן הזה בינינו, אותי החיים דפקו יותר ואולי בגלל זה אני מרשה לעצמי. 

ציפיתי בכיליון עיניים לחסימה (שלא הגיעה). בתכנית הרדיו הבאה שלהם הם פתחו עם ה״מקרה״ וקטרגו על האנונימית שלא חתמה את שמה. החיים המשיכו, הזמן עבר ומדי פעם יוצא לי להקשיב לתכנית הרדיו היומית שלהם. אני מנסה לנטרל את ״רעשי הרקע״ (שמות החיבה ההדדיים, למשל, שצורמים לי) ושואלת את עצמי אם טעיתי. אכו טעיתי באבחנה שלי? משהו בניואנסים ביניהם, בשפה המשותפת, במשחקי התפקידים, הרגיש לי פתאום צלול, נקי, אמיתי. וזה העכיר אותי ואת המילים שכתבתי ביום שישי ההוא, הלומת אדרנלין. כתבתי לעורכת התכנית שלהם שהייתי שמחה אם נדבר על זה בתכנית. דווקא בתור זוג שחוקר את עצמו בכל רזולוציה, חשבתי שזה נכון. היא לא ידעה על מה מדובר ואחרי כמה חילופי דברים הקשר איתה נותק. נבהלה אולי. אולי כלל לא שיתפה אותם. לא יודעת אם הם יודעים על פנייתי או שאני עדיין אותה אחת אנונימית וחצופה שפלשה למרחב הפרטי שלהם וניפצה לרסיסים את השעה הכה משפחתית של שישי בצהריים.
לא עבר זמן והנה בצהרי שישי, מול כיכר העיר ליד הבימה, במרחק של כמה חודשים מתחילת הסיפור, אני יושבת על ספסל עם חברה והנה הם הולכים מולי - הזוג המדובר.
לא האמנתי כששמעתי את עצמי קוראת בשמה. 
היא חייכה והתקרבה. הזכרתי להם את שישי ההוא. שניהם מיד זכרו במה מדובר, איך אפשר לשכוח. היא מיהרה לחייך אליי ונתנה לי ניקוד על האומץ לפנות אליהם באמצע הרחוב עם הווידוי הזה. הכל קורה בזמן שהוא מדבר על כמה זה הרגיש לו אלים והוא בכלל חשב שאני מישהי אחרת, מעיין אחת שהוא מכיר. ובכמה דקות האלה שעוברות בצחוקים קורס לו לאטו הדימוי הראשוני שהיה לי בראש (על המכשפה בעקבים). במקומו נצבע לו הזוג הזה בצבעי פסטל עם קולות פריכים ומפצפצים ואני מוצאת את עצמי מול צמד מעולם אגדות הילדים, טיפטיפ וטיפטיפון ברוטשילד הגשום של תל אביב, נובמבר משהו. ילדי-מפתח אבודים בארץ הפלאות 
הפרטית שלכם. סליחה מאוחרת שווה משהו? אני מקווה. 

מעיין פופלבסקימעיין פופלבסקי

4.7.2023

עורכת דינה מהיפר קוקוס

יא אללה איך התגעגעתי אליכם, טפי.
זוכרים פיטרו אותי מהזה, מהיפר קוקוס, אז עורכת דינה אחת אינעל דינה אמרה היא תעזור לי עם התביעה של השליליות המילולית. מה אומרת לי? נעשה בארטר, אני עוזרת לך - אתה תעזור לי. 

מפה לשם, בלגנים, מספרת לי שאבא שלה שכח את ה"חנות" פתוחה, ההוא (אם נזקוף לזכותו) יצא הרים אנטנה, נכנס באימא, ככה ההיא הגיעה לעולם. ההוא נכנס בהיא, ככה היא באה. 

מספרת כל הילדות שלה הייתה לה משפחה אריסטוקרטית, דליקטס, גדלו בחירייה רמת חיים מאוד גבוהה, בנו שם וילה יפה, עניינים. פתאום יום אחד, אף אחד לא הודיע להם, הגיעה אליהם איזה פיליפינית בדואר רשום, ככה, ככה הביאו אותה. בקיצור, זה, ההיא הלכה, ההם עשו עליה סיבוב לקחו אותה אמרו לה את עכשיו עבריינית, מה קוראים אותך קוף, כדי לעשות לאבא של אינעל דינה כיפה אדומה. 
ההיא אמרה מה וזה, קיצר ההיא שמה את אבא של עורך דינה בערימה של הזה, זבל, בכיכר לא של נאות הכיכר דודה אתי, עם כיסא גלגלים, השחפים שם היו היחידים שבאו לשעות ביקור. פה לשם מה מסתבר? לאבא של אינעל עורכת דינה היה חבר, קוראים אותו ניילון. ניילון לא שמע על לא תחמוד, חמד את אימא של זאת, אינעל דינה. הוא, ניילון, נצמד לאימא שלה וההיא אמרה לי שהאימא שלה הייתה מחכה לו עם (תקשיבו טוב) סימני פיסוק מתחת לחצאית. אינעל דינה ראתה הכל, הכל היא ראתה, מספרת לי, בטח ראתה, אבל מה אמרו לה? שבי בשקט, שבי, שבי בשקט, למה אם לא נשלח אותך לפנימייה של ילדים עזובים למיחזור. ההיא פחדה, לא דיברה.עד היום היא בפחדים פסיכולוגים בלגנים. הכל השתבש לה, זה.., תכננה ללמוד תסריטאות בכלל, אבל כל זה כבר היה בבית, מאורע מחולל, זה בלגנים.. אז הלכה עשתה איפכא מסתברא למדה משפטים פה, סימני פיסוק שם, למדה גם להיות ככה. קיצר מכות בלגנים בת שרמוטה בסוף לא עזרה לי, חיפשה רק מישהו שיקשיב לה. 
זהו, התביעה שלי מהיפר קוקוס נכנסה להוצל"פ, נראה מה יהיה.
יא אללה איך התגעגעתי אליכם אינעל דינק.

רונן זה יחס אישי, למה יש על רונן?

וואלה רונן חזר מרומניה הביא פאקטים, הביא טובלרון, הביא פסטרמות, פינק את כולם. ככה זה רונן, רונן זה הנדיב הידוע. 
למה יש על רונן? אין על רונן. כל השכונה יודעת, למה יש שכנה פה שלא קיבלה יחס אישי מרונן? ההיא, בעלה נסע להיות בבית חולים עם אימא שלו, ההיא הרביצה נפילה.. מפה לשם השאיר את עליזה לבד, שתיים בלילה שיחה נכנסת קשה לי, רונן מבין עניין. רונן עשה דוקטורט על יחס אישי. 
וזאתי, איך קוראים לה זאתי, ספיר, לא קיבלה יחס אישי עד הבית אחרי שההוא הלך למילואים הייתה מפורקת כולה מגעגועים לא הייתה צריכה מסאז' בשמן עמוק? רונן בדברים האלה מאוד יסודי, פירוק והרכבה היא קיבלה. פירוק והרכבה, מוכנה בהקשב לבעלה. נרגעה קצת.
אין אין על רונן. רק פביאנקה מלכלכת, אקונומיקה צריך לשים לה בפה ולשטוף טוב טוב. רונן אוהב רק סנו ז'אוול, אם כבר פותחים את זה. רק כחול לבן, למה יש על בני גנץ? סתאאם.. למה יש על סנו? רק סנו ז'אוול, ככה רונן. 

13.5.2023

מעיין פופלבסקי

מעיין פופלבסקי ייעוץ זוגי

כולנו מכירים את המשפט: 
"When you have to shoot - shoot. Don't talk"

בתור יועצת למערכות יחסים במשבר אני ממש מבקשת מכם להימנע מגישה כזאת. 
יציבית נפשית ובריאות נפשית נמדדות לא פעם ב- האם קיבלתי זמן התראה? 

פרידות רבות מתרחשות באופן פתאומי, יום בהיר אחד היא קמה ועזבה, אאוט אוף דה בלו הוא לא עונה להודעות שלה. 
פתאום מכתב מעורך דין, פתאום פתיחת תיק ברבנות. 

רגע. 

כאשר אדם צובר תסכולים ואכזבות הוא חייב, למען בריאות מערכת היחסים, לשתף את בן/ת הזוג. 
לתת התראה, לומר במילים או במעשים: אני מבעבע, עובר עליי משהו לא טוב. אני לקראת הקצה. 

ועדיין לא לשבור את הכלים וללכת ברגע אחד אל נקודת האל-חזור. 

זמן התראה הוא זמן פציעות. 
מוטב מראש לומר לבן הזוג: "לא טוב לי, מערכת היחסים שלנו חייבת לעבור שינוי". כשאדם מקבל אולטימטום, כשמודיעים לו, אז לרוב הוא משנה את דרכיו. 

אל תעשו תנועות מהירות, זה פוצע, זה פוגע. זה משאיר חותם של טראומה. 

אדם ננטש הוא אדם עצוב וישנה השפעה שלילית על כל תחומי החיים. 
אדם נעזב לא יהיה אבא טוב או אימא טובה. 

תתנו לעצמכם את הקרדיט הזה ופשוט תדברו את זה.
תדווחו מה עובר עליכם, תשתפו מה כואב לכם. 

לא ללחוץ על ההדק ברגע אחד, 
לתת התראה. 

מוזמנים להתייעץ איתי, לשתף, להתלבט.

ייעוץ זוגי מעיין פופלבסקי 050-3330221

מעיין פופלבסקי ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי מעיין פופלבסקי

כל הזכויות שמורות למעיין פופלבסקי

ב- "המצאת הבדידות" פול אוסטר כותב על התפרקות. 
הוא שואל/תוהה באיזה רגע בית חדל להיות בית. 
באיזה רגע זה קורה? כשמסירים את הגג מעליו? כשמסירים ממנו את החלונות? כשמפילים את הקירות? באיזה רגע הוא הופך לערימה של פסולת בניין, לערימת הריסות? הרי רק לפני רגע הוא היה בית. 
אולי אפילו הבית שלך. אולי אפילו הזוגיות שלך. 

תחושת הבית, הביטחון, היציבות, שעד לפני רגע ביקשת למצוא אצל בן/בת הזוג שלך. מתי נלקחה ממנו האפשרות להיות בית, ולמה זה קורה לנו? 

מערכות יחסים זוגיות יכולות להיות כאוטיות ומבלבלות. שני אנשים זרים שמחליטים לחיות ביחד נדרשים לעשות המון התאמות ושינויים כדי להחזיק את הביחד שלהם. חיים משותפים זה תהליכי למידה איטיים ומהוססים ולפעמים מהירים וחדים. תלוי בקשר, תלוי בעוצמותיו בעיקר בשני הפרטנרים שמנהלים אותו. יש בני זוג שמשלימים זה את זה ויש בני זוג שהכוח שלהם הוא דרך קווי הדמיון, הם על אותו תדר זוגי. 

לא פעם קורה שאנחנו נסחפים לתוך מערבולות של ביטול עצמי מתוך הערכה שאם ננקוט בגישה של ויתור עצמי הכל יהיה בסדר איתנו, כזוג, כיחידה משותפת. 

שלב אחרי שלב אנחנו לעיתים מוותרים על האמת שלנו. מה שמביא להיעדר יציבות ולתחושת שהכל מט לנפול. במטאפורה לטקסט של פול אוסטר אנחנו מוותרים על הגג, ומספרים לעצמנו ש- מי צריך גג. ולעיתים אנחנו נותנים לצד השני לדבר אלינו בצורה פוגענית, מתוך להט הויכוח.

במטאפורה לטקסט של אוסטר אנחנו מוותרים בלב שלם ונפש חפצה על החלונות, ומספרים לעצמנו ש- מי צריך חלונות. ולפעמים אנחנו מוותרים על עוד ועוד בטחונות, יתדות של הקשר, כל מה שחשוב לנו, ומספרים לעצמנו תמונה של יהיה בסדר, תיכף יהיה בסדר. והכל מתוך שכנוע עצמי כוזב ובעצם מוותרים על הקירות, כי מי צריך קירות. 

תכסיסי שכנוע עצמיים יכולים להחזיק מעט זמן. בבוא העת אנחנו נצטרך לעמוד מול המציאות ולהבין שכעת, ויתורים רבים שוויתרנו עליהם בדרך אל היעד: האושר הזוגי (כביכול, לכאורה), כרגע נוגסים בנו, באני הפרטי שלנו.

וקצת איבדנו את עצמנו בתוך מערכת היחסים הזוגית שלנו. וקצת הזנחנו את מה שחשוב לנו: כבוד, שיח מכבד, תחושת הערכה עצמית. וכן, לעיתים דווקא מתוך הרצון להיות זוג, לנהל מערכת יחסים בריאה ואוהבת אנחנו נמנעים מקונפליקטים, נמענים מעימותים, ובעל כורחנו מוצאים את עצמנו בניגוד לתחזיות, צעד אחרי צעד, כשאנחנו עומדים מול ערימה של הריסות. מול שוקת שבורה. 

הרגע זה היה בית, הרגע הייתה כאן זוגיות. והאדם המשתהה לא מבין איך הדבר הזה היה פעם בית. פעם הוא תפקד כבית. והוא מתבונן בפליאה על הקריסה ותוהה איך זה קרה לו. 

גם אתה יודע איך זה קרה לך. 
בתוך תוכך אתה יודע. וגם את, בתוך תוכך את יודעת. 
בית צריך גג. בית צריך חלונות. 
בית צריך קירות. 

ולפעמים, דווקא מתוך מערכת יחסים כזאת שבה הכל קורס - דווקא כאן טמון הדרך לשינוי, מתחילה הזדמנות אמיתית לבנייה מחודשת. צעד ראשון בתהליך של שיקום היחסים הוא לקחת איש מקצוע שסומכים עליו. ללכת איתו את דרך הלמידה, דרכו ללמוד שפה זוגית שתאפשר חיים משותפים. ודרך איש המקצוע לחזור ליסודות שהביאו אתכם לאהוב ולבחור להיות ביחד, להיזכר במה שהביא אתכם להקים תא זוגי או משפחתי - תא שהוא בית. 

וגם אם כרגע הכל נראה מעורפל ואתם לא רואים אפילו מטר קדימה. וגם אם הבית שלכם נראה לכם ערימת הריסות שאין ממנה תקומה. וגם אם קשה לכם ואתם פגועים. בדיוק מהמקום הזה אנשים מגיעים לטיפול זוגי. האתגר המשותף הוא להסתכל על ההריסות שכרגע אולי נראים לכם בלתי ניתנים לתיקון אבל זה אפשרי. אפשרי ללמוד ביחד, דרך טיפול נכון ורגיש, את שפת הבניה, שפת החיבור. יש אפשרות כזאת, דרך שפה משותפת, דרך פירוק והרכבה מחדש, לחזור ולהבין מה מחבר אתכם ביחד. זה אפשרי. 

צעד צעד - זה אפשרי. 

מעיין פופלבסקי
050-3330221

22.1.2023

מעיין פופלבסקי


מעיין פופלבסקי
"אבא, שומע?"
הכול התחיל כשאבא-אימא הכירו בקמפינג זבל. 
מרוב תאגיד וחסויות אבא שכח בטעות את החנות פתוחה - ונכנס באימא. 
כך, למעשה, הגעתי לעולם.

לאבא החד פעמי שלי היה מנוי בחירייה. בכל יום, לפנות בוקר, הוא היה מגיע עם פיליפה הפיליפינה שלנו, להשקיף מרחוק על החברים שלו מהתאגיד. החברים שלו מהתאגיד הם אלה שלא פוטרו כמו אבא. בכל בוקר הוא הסתכל עליהם והבין מי מהם התקבל לאחרונה לתאגיד ומי מהם קיבל חוזה לתפקיד חדש ומה השאיפות המקצועיות שלו ומי עדיין לא נשלח למיחזור כמו אבא. וכן, גם מי ידע להיות מעצמת מיתוג ואפילו קנה לעצמו מרצדס מפוארת. ולהבדיל, מי נסע על סוסיתא מגמגמת כמו אבא, שלא ידע למנף את החיים שלו ולכן קרה מה שקרה. 

בעדות פסיכואנליטית פתוחה אבא יכול לשחזר את הזיכרון שלו ולספר שחלק ממשאיות הזבל, אלה שרק לפני רגע היו קולגות שלו, היום חתומות על חוזה בלעדי עם הפילהרמונית. כן כן, כשהזיכרון לא בוגד בו הוא יגיד שחלקן, לאות הזדהות עם אבא, צפצפו לו ביום האחרון בתפקיד את 'סימפוניה לה בוהם' שמתכתבת עם 'הסימפוניה למנויים בלבד', בלי "תודה על הסבלנות" אלא ישר-ישר, בלי עיכובים, בלי גינונים, בלי מניירות, מיד מעבירים אותו ל - "פילהרמונית שלום מדברת פומלה מצוות לה טרוויאטה, במה אוכל לעזור?" שזה הריגוש הכי גדול שאבא יכול היה לאחל לעצמו בחיים המבוזבזים שלו.
 
ואז, יום אחד, בעיצומה של תצפית בחירייה, פיליפה אמרה לאבא ש- 'אוי רגע-רגע יש לי לי עניין דחוף, חייבת ללכת רגע' ולא, זה ממש לא סובל דיחוי, היא חייבת ללכת. 
ובתחקיר (שלא ערכנו) על אירוע הנטישה את אבא 
(כי למי אכפת מאבא) עלינו על זה שכנראה מישהו הזמין אותה בדואר רשום עם ברקוד, סליחה על הביטוי, אם פיליפה תסלח לי. 
כל זה למרות שהיא הבטיחה לאבא שהנה רגע, תיכף, היא חוזרת, אפילו ש - 'הנה, תספור עד שלוש ואני באה, הנה, אתה רואה? אפילו לא הספקת להשלים את הספירה והנה כבר הגעתי', אבל עד היום - שלוש שנים אחרי, אבא נשאר לחכות לה שם, ומי יודע מה עלה בגורלו, סליחה על הביטוי. לכן תמיד אימא אומרת שחשוב לשלם חשבונות בזמן, כי אין לדעת מתי המספרים של השטרות שלא נכנסו לחשבון של אבא ולא הגיעו לאימא הפכו להיות המספרים של החיים שלנו בלי אבא. פתאום אפשר בלעדיו. וזה לא רק אבא ששכח את הקוד. זאת המשפחה כולה. במשפחה שלנו הריצוף הגנטי נתן בנו את אותותיו, בלי המספר הנוסף של אבא. פתאום אפשר. 

ובזמן הזה שאבא שם, סופר את הדקות והשעות והשנים, אז מישהו אחר שהוא לא אבא, אלא חבר של אבא - ניילון, נצמד לאמא ובא לבקר אותה יותר מדי, ובגלל כל מה שקרה כבר לא הלכתי ללמוד תסריטאות, כי זה כבר היה בבית.

ובדיוק אתמול ד"ר "זה לא באמת קרה" שאל אותי על זכרונות ילדות ופתאום שכחתי להגיד לו שלפעמים, בתקופה לפני שניילון נצמד לאמא ועבר לגור אצלנו, אמא הייתה מחכה לו עם סימני פיסוק מתחת לחצאית, אבל יותר מזה אני לא יכולה להגיד כי ישלחו אותי לפנימייה של ילדים עזובים למיחזור כמו אבא והשחפים שם בחירייה, ופיליפה שהוזמנה בדואר עם ברקוד. 

אז בתקופה שניילון נצמד לאמא יותר מדי ודי, ניילון, כמה קרוב אתה רוצה אותה? היא אימא שלי, די, לך מכאן, אז אני זוכרת שהיו הפיגועים הכי גדולים. מה זה פיצוצים ברחובות ובאוטובוסים ובבתי קפה וטרמפיאדות, ואללה ירחמו. ואני זוכרת את התאורה והאפקטים. ומימדי ההרס. וזה הכול אמיתי, הכל אמיתי, ככה נראית אידיאולוגיה בתלת מימד, ולחשוב שכל זה נעשה באנטי-ציונות מוחלטת, אלוהים. 
 
סיפרתי לד"ר "זה לא קרה" שבגלל אבא חשבתי לנסוע לרמאללה עם סלסלת עוגיות עבאדי ולזרוק על כוחות הביטחון. שיהיה להם טעים. מה, הם נותנים את החיים שלהם כדי להגן עלינו, לא? אז כדי שאף צד לא יתלונן על קיפוח, רציתי לזרוק עבאדי גם על אלה ממוזנח ירושלים. לאלה ממוזנח ירושלים הייתי אפילו זורקת גבינה בומגרית. כמו מוצר פג תוקף, כמו אבא. 

וברגע של וידוי סיפרתי לניילון, בסוד, על החלום שלי הזה, עם הגבינה הבומגרית. בשקט בשקט הוא אסף אותי אליו וחיבק אותי ואמר שאני וואחד קפצונית ולפעמים צריך להבין עד הסוף את כל המשמעויות.

ואז, כשישבנו בסלון מול הטלוויזיה עם המהדורה המוקדמת והפנים המודאגות של כולם באולפן, והאנחות של יונית בין אייטם לאייטם, ניילון סיפר לי על... 'מפעלה-התנחלויות'. 'מפע-להתנחלויות', 'מ-פעלהת נחלויות'. ואז במהדורה אמרו "מפעל ההתנחלויות", ככה, ככה אמרו. ואני נבהלתי שהם גילו את הסוד שלי ושל ניילון. וניילון, כדי להרגיע אותי, אמר שניסע לשם עם אימא כשאני אהיה גדולה. למפעלה-התנ-חלויות, או משהו כזה. ושאלתי אותו מתי, מתי, מתי כבר ניסע, נו, ניילון, תגיד מתי, תנקוב תאריך, והוא אמר: "נלך לשם כשאת תוציאי רישיון על נגמ"ש". אני! נגמ"ש! ובעצם זה אומר שנוכל לבקר עם הנגמ"ש בכותל גם, או במוזנח ירושלים, בכל שבת שנייה. זה אם במקרה אבא יחזור וירצה משמורת משותפת. כי גם אם הוא יחזור אז הוא כבר לא יהיה אותו אבא. 
 
אז בינתיים, איפשהו על הריצוף הגנטי, יש לי אבא שמחכה במקום לא נודע ומרים עיניים לשמיים ומתפלל שאולי אולי מישהו שומע אותו, מחוץ לקו הירוק או בתוכו, תלוי כמה מהר, אם בכלל, נ.צ. תפילה שלא נענתה הופכת לנ.צ. מענה מיידי, וכמה נציגי שימור לקוחות ומוקדנים צריך לעבור בדרך. 

פומלה מצוות לה טראוויאטה כבר לא תהיה שם כדי לעזור לו, ופואמה מצוות טרום התנתקות לא תמהר לעזור, עכשיו הוא צריך לעשות את המלחמות שלו בעצמו. אז השאלה כמה זמן השאירו אותו על הקו עד ההתנתקות. 
מאבא. את אבא. גם בתי החולים מדברים על זה שיגיע יום והם יצטרכו לבחור את מי להנשים. אבא בכלל לא ברשימה. מי יודע על קיומו? 

כשניילון נצמד לאמא הוא לא ידע על הנ.צ. של אבא, לא שאל, לא התעניין. רק אמר לי:  "מעכשיו אני אבא שלך". לא ידעתי למה הוא אמר שבהתנחלויות יש הרבה שיחות שכן נענות עד ההתנתקות וממנה, ושם אפילו גרים ספרי תורה שתפילתם כן נענתה, בהשגחה פרטית. שאלתי את ניילון אם זה מה שאין לאבא, הרי לאבא אין תפילה שנענתה והוא ענה שהספרים האלה, עכשיו נדבר על הספרים, הם בחרו, ממש בחרו, לחיות כאן בארץ ישראל, עם העם היושב בציון בואכה ארץ הקודש. והם ממש רוצים לדבר עברית. רוצים בעברית! מכל השפות בעולם, דווקא עברית. כמו שניילון רוצה להיות אבא שלי. ומכל הילדות והילדים שקיימים בעולם, אותי הוא רוצה שאני אקרא לו אבא. להיות אבא שלי. ככה עם הספרים, תדבר איתם אנגלית הם לא יענו לך. זה ממש כמו התפילה של אבא, לא עונה. וספרי התורה האלה בחרו במסירות אין קץ ליישב את הארץ, כנראה מטעמים שאנחנו החילוניים לא יכולים להבין. כי בנו אין נשמה, אנחנו שכחנו מה זה להיות יהודים. וכדי להוכיח הוא אמר שלספרים האלה יש שיגעון גדלות כמו נגיד ספרי הארי פוטר שבמשך שנים חיפש הוצאה לאור וכולם אמרו לו 'ילד, יש לך משקפיים עגולים, תבוא מחר' ו-'ילד, את מי אתה מעניין' אפילו שיש לו אבא, אבל הארי פוטר לא התייאש - שזה ממש דומה לעם היהודי שהיה בגלות ובימי המאורעות היו פוגרומים. אז נכון, "פוגרומים" זאת מילה גלותית מפעם, כי היום קוראים לזה פיגועים, ביגוע, ביגועים אפילו, ומי כמונו יודעים מה זה שהטרור משתולל ברחובות, הרי אף אחד מאיתנו לא נולד אתמול, אולי רק מת אתמול כמו שיונית אמרה כשהקריאה את השמות במבט נוקב. כולנו יודעים איך אנשים של לפני ביגוע עוד נראו במצלמות האבטחה שהם מסתכלים אחד על השני במבטים מבוהלים ואפילו שאלו אחד את השני מה השעה אם נגיד חמש או אחת עשרה או אם קו 11 עבר, אפילו שבכלל זה לא המסלול של קו 11, "אה, על איזה קו שאלתי? לא, התכוונתי לקו שבע", רק כדי לעשות קונץ-פטנט ולנסות לשמוע אם יש אות גרונית, אח'ת ע-עשרה, וואחד משהו, כדי לוודא שהם משלנו או אם יש מבטא ממוזנח ירושלים, סליחה על הביטוי עם הגבינה הבומגרית. 

כן, בגלל התנהגויות של מבטא ממוזנח ירושלים שרוצים הגדרה עצמית ויום עצמאות בלסטיני ומי בכלל יעזור להם, מי יעזור להם בחיים שלהם שם שהם חיים בצפיפות ועוני, שם הכל כמו חירייה של אבא, אז בגלל זה הם קמים עלינו. הם לא צריכים את פיליפה, יש להם מברג פיליפס שעושה תחבולות ובגלל זה שם גם אין לימודי תסריטאות עלילתית, כי הכל דוקומנטרי. אין זמן להמצאות, רק עובדות בשטח. ובגלל זה אף ספר תורה לא נשאר עם עין יבשה. לפעמים רק עין עצלה כי מרוב הכרה בעצמאות של ההם ממוזנח ירושלים או אלה מחוץ לקו הירוק, יש תאורה ואפקטים ויש יונית לוי בשעות לא שגרתיות והקראת שמות עם נר זיכרון ואוי הוא היה צעיר, לא הספיק, אוי בדיוק מחר הוא היה צריך לחגוג יומולדת, אוי זה כבר שכול שני במשפחה הזאת, ופוליטיקאים מכבדים אותנו לא בעוגיות עבאדי אלא בנוכחותם באולפן פתוח וכל זה, כי בגלל כל זה לא נותנים לספרים לישון מרוב תפילות ובקשות לקריאת פרקים לרפואת ההיא ולרפואה ההוא, ולפעמים גם להם אין כוח ללילה לבן אחרי לילה לבן שהם שוב ושוב בכוננות תפילה, גם הם רוצים לישון את החיים שלהם כמו אבא, שלא תחשבו שאין להם רגשות..אולי תתפלאו לשמוע אבל גם יש להם געגוע, ממש געגוע, לכל יהודי או משהו כזה. לכן הם טוענים שאלוהים קנה כרטיס למציאות של כולנו, 24/7, כדי לעשות פיקוח מלמעלה, סליחה שוב על ההתבטאות הלא נאותה עם הכיפה.

ומה איתי? אם אני אהיה בפנימיה לילדים עזובים ויחליטו להעביר אותי לפנימייה לילדים עצובים כי לא כל עצוב הוא עזוב ולא כל עצוב הוא עזוב, אה, זה אותו דבר, התכוונתי ההיפך, אז מה ההיפך? כל עזוב הוא עצוב על דרך השלילה ואם אני אעשה עבירת תנועה או דיבור שלא הייתי צריכה להגיד אז מההנהלה, הפיקוח העליון, יחליטו להכניס אותי לטרנזיסטור וישגרו אותי בתוך קופסת שימורים ממוגנת ירי למוזנח ירושלים? ואני אקרא שמע ישראל אבל אפילו שאני יהודייה, שזאת כבר גזענות בפני עצמה, אף אחד לא ישמע אותי? כי תפילה שלא נענתה עוברת בקוד הגנטי? ויותר מהגזענות שאת זה עוד אפשר להבין כי אני בסך הכל די פריווילגית עם 2 אבא, אחד קיים אחד חסר, שזה של פריווילגיים. כל ילד היה רוצה. אז אבא חסר הוא כמו משוואה בנעלם אחד, וואחד משוואה, ופניתי ללשכת החומוס הלאומי שלנו שכולם מכירים אותו כשר הביטחון והוא הכריז נוהל "אין לה אבא" במהדורת החדשות של שמונה לפי שעון ישראל שיש לנהל משא ומתן על שת"פ או מבצע לחילוץ אבא, אם יש לי אבא עדיין. ידיד שלי מהחזית העממית אמר שהוא מאד מקורב לאיסמעיל הנייה מהחמאס ואפילו הוא בעצמו הודה שכל מתנחל בא עם אידיאולוגיה ורק על זה הוא צריך להיבדל לחיים ארוכים ויפים ומשמעותיים וממומשים כי הוא דואג לארץ ישראל השלמה ואפילו שיש ניגודי אינטרסים בין מתנחל לבין מתיישב, התנחלות היא התיישבות, ואולי זה 'מפעלה-התיישבויות', תלוי באיזה עיניים מצועפות מסתכלים על הסיפור ומעל הכל - כולנו רוצים שאבא יחזור. גם אלה וגם אלה. מהפנימייה ועד מוזנח. כולם. ואיסמעיל הנייה יודע את זה גם כן, כי עד כמה שידוע לי אני לא קוסמת שיכולה להעביר קורס בטראומה של עקירת יישובים וטרקטורים ועוד פעם בוכים או טראומה על אובדן קשר עם הקופסה השחורה של אבא שגם היא, להבדיל ממני, לא אחת שמהפנטת קרמבו למחייתה, רות עבור. וזה בניגוד לאחרים שלא יכולים להיות חתומים על הצהרה כזאת בקשר ופיקוד צפון כבר בדריכות ובכוננות וכבר צריך את זה בשלושה העתקים עם הערת נזיפה לרמטכ"ל. ובואו, בסוף, נזכור שממשלת ישראל מהשמאל עשתה את זה, זה תמיד השמאל. הכל באשמתו. וזאת למה, רק כי ירושלים מאוחדת? לפעמים צריך להבין את המשמעויות, ניילון תמיד אומר לי. אבל אבא... נ.צ. אבא, שומע? אבא, שומע? עבור. אבא, בא לי שתחזור. תחזור ונהיה משפחה כמו פעם. אני אעשה רישיון לנגמ"ש בינתיים ובאה אליך. שומע, אבא? 

10.8.2022

 well well... 


"הריני להודיעכם" כי עד שאבסס את מעמדי בעולם 

במיזם התוכן שלי שאמור להניב לי הנפקה משוגעת בעתיד הנראה לעין - אני מציעה את יכולת הכתיבה שלי. 


אני טקסטואלית ומנסחת, קבלו את הריינג':  

מכתבי אהבה - אהבה אמיתית, אהבה נכזבת, 

זוגיות שצריכה הבהרה ותיאום ציפיות פלוס טקסטים של יחסינו לאן. 

מכתבי פרידה מנומקים (אאוץ', גם את זה צריך)

מכתבים בעקבות ניתוקי קשר 

מכתבים משפחתיים בעקבות אי הבנות, קונפליקטים. 

וכן, גם את כל הדברים הרגילים: ברכות ימי הולדת, שמחות אחרות. 


זמינה בווטסאפ לבריף וכו'

מעיין 050-3330221

17.3.2020

ברוכים הבאים, 
אני מציעה משהו מעניין למי שיתעניין :) 

מי שמבקש לעצמו חקירה נפשית, סובייקטיבית, נרטיבית, הנובעת מניתוח מעמיק של אירוע/י חיים - אני הכתובת לסיעור מוחות הרפתקני. 

מדובר במפגשים אחד על אחד (אפשר גם חילופי מיילים/ווטסאפ מפורטים, למי שמעדיף באופן כתוב). 

בכל מפגש נעשה תחקיר נפשי ונדבר באופן מפורט על בעיה/סיטואציה שמעסיקה אותך. נצלול ביחד אל שיח סובייקטיבי - היכן הסיטואציה פוגשת את הפרשנות שלך, מה ההקשר/הרפרנס, מה את/ה באופן אישי מייחס/ת לפרשנות שלך וכו'. 
נדבר בעיקר על המציאות הפנימית וממנה נצא אל המציאות מבחוץ. זה לא טיפול אלא סיעור מוחות, פתיחת רזולוציה למטרת הבנה נפשית. 

ובשתי מילים - פינוק אמיתי. 
ברגעים האלה, איתי, אתם מרכז העולם. 

מעניין אותך? אשמח להשתמע. 

ניתן ליצור איתי קשר בפרטי/ווטסאפ 
מיקום: קיסריה/תל אביב 
מעיין פופלבסקי 050-3330221 

1.12.2017

ה"בינתיים" הזה חוגג שנתיים להיווסדו. מעיין פופלבסקי


בינתיים אני מתייחס אלייך כאל מאחז חוקי.
(שכחת להגיד).
מעיין פופלבסקי

איש המיסתורין


אני יכולה לישון חיים שלמים בתוך סליל הקלטה 
של ראיונות איתך.
מעיין פופלבסקי

מעיין פופלבסקי



בכל מאודי.
לא מהבערך שלי, ולא מהכמעט שלי.
בכל מאודי. כזה פשוט וכזה מדויק, כרית חימום טקסטואלית.
צירוף אפשרי לשם תירגול: "מעיין, אני רוצה בך בכל מאודי".
נ.ב. חוסך עליי מילים, בינתיים.

מעיין פופלבסקי